Rowerem na wałach - legalnie
26 maja 2014

mala fotka

W niedzielę, 11 maja 2014 roku prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy Prawo Wodne. Dopuszcza ona ruch rowerów na wałach przeciwpowodziowych. Dotychczas ruch rowerów był tam zakazany, z wyjątkiem miejsc odpowiednio oznakowanych. Teraz będzie odwrotnie - ruch rowerów będzie co do zasady dopuszczony, a ewentualny zakaz będzie wynikał ze znaków drogowych.

Nowelizacja ma również ułatwić budowę dróg dla rowerów. Możliwe będzie stosowanie procedury Ustalenia Lokalizacji Celu Publicznego dla drogi rowerowej, prostsza ma być w związku z tym procedura odszkodowawcza w przypadku wywłaszczenia terenu pod budowę drogi dla rowerów zlokalizowanej poza pasem drogowym (nie będącej częścią drogi publicznej - czyli np. właśnie na koronie wału przeciwpowodziowego).

Nowelizacja jest inicjatywą pana Prezydenta. Wpisuje się w szerszy kontekst zmian prawa, które ułatwiają rozwój ruchu rowerowego w Polsce. Należą do nich m.in.:

  • nowelizacja ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (D.U.2011.92.530)
  • nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów i zakresu ich niezbędnego wyposażenia (D.U.2012.997)
  • nowelizacja rozporządzenia w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (D.U.2012.488)
  • Nowelizacja rozporządzenia w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (D.U.2013.1319)

Należy jednak podkreślić, że cały czas trwają w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju prace nad nowelizacją rozporządzeń kluczowych dla polityki rowerowej. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

mh

 
lista pozostałych artykułów w dziale wiadomości > wiadomości : > aktualności
  1. <<
  2. 1 - 12 |
  3. 13 - 24 |
  4. 25 - 36 |
  5. 37 - 48 |
  6. 49 - 60 |
  7. 61 - 62 |
  8. >>
  1. Nowe wytyczne dla infrastruktury rowerowej i pieszej GDDKiA
  2. Zimowe utrzymanie infrastruktury rowerowej
  3. Rowerowe podsumowanie roku
  4. Deskorolki i elektryczne hulajnogi na drogi dla rowerów?
  5. Test pierwszego odcinka trasy VeloDunajec
  6. Dlaczego sieć tras rowerowych należy budować szybko?
  7. Medialne zamieszanie z przepisami?
  8. Będzie nowelizacja kolejnych rozporządzeń?
  9. Relacja z IV Ogólnopolskiego Kongresu Rozwoju Ruchu Rowerowego
  10. IV Kongres Rowoju Ruchu Rowerowego
  11. Rowerem w nowy, 2016 rok
  12. Dwadzieścia lat Miast dla Rowerów
login
logos